BACK TO SCHOOL #3 back to school lunches

Geen categorie

Hoi 🙂

Dit is waarschijnlijk de laatste Back To School post omdat school hier alweer maandag begint dus..
Voor deze post heb ik twee lunches gemaakt die lekker en gezond en vrij makkelijk te maken zijn. Ik heb hiervoor een lunchtrommeltje met twee vakjes erin die heb ik gekocht op vakantie. Ik zocht er al best lang zo eentje en vind ze dan ook heel fijn omdat je er dus meerdere dingetjes in kunt doen. 

LUNCH #1

 Processed with VSCOcam with c1 preset

wat je nodig hebt:
– 1 tomaat. In de foto staan er twee maar ik kwam erachter dat je er maar een nodig hebt. 
– Sla
– een klein stukje wit brood. Ik pak een stuk van een afbakbrook wat uit de supermarkt komt. 
– Mozzarella
– Olijf olie
– Italiaanse kruiden

de zoete dingetjes noem ik later 🙂

Processed with VSCOcam with c1 preset

unnamed (4)

stap 1: snij een paar stukjes van het brood af. doe op de bovenkant een beetje olijfolie en strooi er Italiaanse kruiden overheen. Deze doe je in de oven met de temperatuur die de verpakking aangeeft en laat je net zolang zitten als het hele brood zou moeten.
stap 2: doe de sla alvast in de lunchtrommel.
stap 3: snij de mozzarella in plakjes. Hierna kun je ze als je wilt nog kleiner snijden zoals ik gedaan heb. 
stap 4: hetzelfde gaat voor de tomaat. Snij ze in plakjes en als je wilt mogen ze natuurlijk kleiner. 

Processed with VSCOcam with c1 preset

Voor het zoete gedeelte heb ik wafels en aardbeien gekocht en die stop ik simpelweg in het andere vakje. de wafel snij ik doormidden omdat dat beter past en de aardbeien leg ik er gewoon bij.

Processed with VSCOcam with c1 preset

 

En klaar is je lunch! 🙂

Processed with VSCOcam with c1 preset

LUNCH #2

Lunch #2 zijn wraps. Ik heb ze zelf daarna ook geproefd voor het geval ze belachelijk vies zouden zijn maar ze zijn heel lekker dus don’t worry ^^. Naast de wraps liggen er ook wat zoete dingetjes, om te weten wat het is moet je even verder lezen 🙂
Processed with VSCOcam with c1 preset

Wat je nodig hebt:

Processed with VSCOcam with c1 preset

– wraps. Deze komen gewoon van de supermarkt en hoef je alleen maar even in de magnetron te doen.
– Kip
– Roerbakgroenten
– Chilisaus

image (72)

stap 1: Snij de kip in kleine stukjes
stap 2: bak de kip en doe een beetje olie in de pan. Ik gebruikte wok olie omdat deze al gelijk een oosterse smaak toevoegt.
stap 3: als de kip gebakken is haal je die uit de pan en bak je de roerbak groenten.
stap 4: als de roerbakgroenten goed zijn voeg je de kip erbij toe zodat deze nog op kan warmen.
unnamed

5: doe bij de roerbakgroenten en kip een klein beetje chili saus, alleen als je dat lekker vind dan. 
6. neem nu de wrap en leg daar het net gebakken mengsel op 🙂
7. vouw de wrap op. ik heb hem zelf ingepakt in plastic omdat ik dacht dat dat makkelijk zou zijn en heb hem doormidden gesneden omdat het anders niet in het lunchtrommeltje paste.
8. In het tweede vakje doe ik chocolade rozijntjes en studenten haver (dit zijn gewone rozijntjes met verschillende noten). 

En je lunch is klaar. Eet smakelijk en love always 🙂

Processed with VSCOcam with c1 preset

2 gedachtes over “BACK TO SCHOOL #3 back to school lunches

Geef een reactie

